Ada masalah perut kembung sampai perut rasa nak meletop?

Tak selera nak makan sebab risau susah nak membuang?

Termenung satu jam tapi tak ada hasil?

Asyik migrain hingga tiap-tiap minggu kena cucuk?

Mudah dapat buasir, duduk pun sakit berdiri pun sakit!

Pernah Dengar Sembelit Raja Penyakit?

Anda Mungkin Salah Seorang Mangsanya!

3 dari 10 rakyat Malaysia mengalami masalah ini tetapi malu untuk mengakuinya.

Anda dalam bahaya jika alami tanda-tanda di bawah..

  • Rasa tak puas selepas membuang
  • Membuang kurang 3 kali seminggu
  • Najis keras dan perlu meneran

Jangan biarkan. Ia boleh melarat menjadi lebih serius yang akan merompak kebahagiaan hidup anda.

Nama saya Dr Syid Ayob bin Syid Mustafa Alqudri.

Saya faham kehidupan anda amat terganggu akibat masalah berikut.

Jika tidak diatasi, anda mungkin berhadapan dengan...

Buasir yang amat sakit sehinggakan mengganggu rutin harian.

Radang usus.

Diverticula adalah poket-poket kecil yang terhasil di dinding usus apabila ia mula lemah disebabkan oleh tekanan tinggi di dalam usus besar (meneran, kehamilan, berat berlebihan) . Ia boleh menjemput bakteria untuk berkumpul dan terjadinya divertikulitis. Masalah ini boleh menyebabkan pendarahan, pecah dinding usus dan penyumbatan usus.

Buasir ganggu aktiviti seharian!

Sembelit yang berterusan akan menjemput masalah buasir!

Saya faham 60% pesakit buasir di luar sana malu nak mengaku mereka mereka menderita masalah ini.

Buasir ini terjadi apabila anda selalu meneran akibat sembelit ataupun mungkin dipengaruhi oleh faktor pekerjaan seperti pemandu (duduk terlalu lama) serta guru, askar atau penceramah (meneran suara ketika bercakap).

Ramai pesakit buasir mengadu tidak selesa, rasa panas dan pedih. Tapi yang lebih ngeri, apabila setiap kali meneran membuang air besar, seluruh buasir dalaman ini menonjol keluar dari anus (buasir prolapse).

Yang tak best, buasir boleh berulang walaupun rawatan seperti pembedahan dah dilakukan.

LEBIH PARAH, jika dibiarkan melarat anda sebenarnya di ancam dengan satu keadaan yang dinamakan sindrom usus bocor.

Bila usus bocor, benda-benda besar seperti virus, bakteria dan sisa-sisa makanan terlepas masuk ke dalam aliran darah. Ia menyebabkan sistem imun badan bertindak balas dengan benda-benda ini kerana menganggap ia satu benda yang tidak baik kepada badan.

Tindak balas ini akan menyebabkan keradangan di seluruh badan dan menjemput pelbagai jenis penyakit.

Lihat keadaan darah pesakit saya yang mengalami sembelit kronik. Di dalam darah pesakit ini terdapat cacing halus yang terlepas masuk ke aliran darah.

Inilah puncanya sistem imun anda akan menjadi huru-hara.

Itulah yang di alami oleh Rozina, dia merupakan bekas pesakit saya yang bekerja sebagai seorang kerani di sebuah syarikat swasta di ibu kota.

Setiap kali Rozina ke tandas, dia rasa amat seram. Sehingga pernah menangis ketika nak buang air besar. Dia juga selalu demam dan sakit-sakit kepala. Dia kerap cuti sakit sebab keadaan kesihatannya. MC bertindan-tindan sehingga boss memandang serong kepadanya.

Lebih parah bila Rozina suka makan makanan yang pedas dan tak suka makan sayur. Kadang-kadang dia jadi takut-takut nak makan sebab risau susah nak membuang semula. Selera makan makin lama makin berkurang.

Bukan tak pernah cuba apa-apa cara dan produk. Tapi semuanya tak menjadi. Rozina pernah muntah-muntah bila ambil produk yang anaknya sarankan.

Dia juga diberi julap oleh doktor yang merawat. Dia boleh membuang cuma perutnya akan memulas-mulas, sakit yang teramat dan sangat tak selesa setiap kali...

Sebagai seorang ibu dan isteri, dia tak putus asa berikhtiar. Bila sering sakit-sakit, banyak kerja rumah yang tak boleh dilakukan. Kesian anak dan suami terpaksa ambil alih tugasnya.

Ringkasnya, Rozina telah diketemukan dengan saya. Saya telah memberinya formula lawas dan detoks untuk diamalkan. Dan tak sangka, selang beberapa hari,

Rozina hubungi saya dengan penuh kegirangan.

“Alhamdulillah, sembelit hilang. Demam dan sakit kepala pun dah takde! Yang lagi best, badan saya rasa ringan dan lebih bertenaga dari dulu. Rasa perubahan yang sangat ketara”.

Kini, dia boleh membuang dengan selesa. Bila badan dah detoks, sakit kepala dah berkurang sebab toksin dah berjaya dikeluarkan. Bonus, berat badan pun dah mula berkurang.

Alhamdulillah, dari kajian dan formulasi yang telah saya lakukan, saya telah menemukan SOLUSI SEMBELIT & DETOKS yang benar-benar berkesan.

JIKA ANDA SEMBELIT, BADAN PENUH DENGAN TOKSIN.

JADI ANDA WAJIB DETOKS.

Detoks adalah proses penyingkiran bahan toksin atau buangan dari tubuh badan dan penting untuk mereka yang sembelit dan sihat. Seperti kita membersih luaran diri ketika mandi, saya percaya kita perlu membersihkan dalaman setiap hari.

Mustahil untuk anda elakkan diri daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja termasuk udara yang dihirup, dan makan minum yang diambil.

Badan sememangnya mempunyai proses detoks tapi dengan gaya hidup yang tak dijaga, semestinya proses detoks badan perlu disokong dengan bahan-bahan semulajadi dari luar.

Kita mungkin berhadapan dengan bahaya pencemaran dan toksin dari

Pencemaran udara dan air

Hormon dari ayam

Bahan awet dari daging

Ikan yang tercemar dengan raksa

Sayuran dan buahan yang tercemar dengan racun serangga

Memang ramai setakat ini yang telah saya bantu.

Formula yang menggunakan sumber semulajadi dari tumbuhan ini dapat melawaskan, melegakan sembelit dan detoks dengan cepat.

Saya akan kongsikan dengan anda formula itu. Tapi sebelum itu, biar saya perkenalkan sedikit latar belakang saya.

Selaku graduan Vrije Universiteit Brussels, Belgium dalam bidang perubatan, saya merasakan satu tanggungjawab besar untuk berkongsi kebaikan dan memberikan kesedaran kepada masyarakat melalui ilmu yang saya perolehi.

Setelah hampir 29 tahun berada dalam bidang perubatan moden dan alternatif, saya terus menerus terlibat dalam proses penyelidikan dan pembangunan (R&D) mengenai bahan nutrisi-nutrisi terbaik dunia.

Menerusi network doktor dari UK, Europe dan serata dunia, saya telah mendapat pelbagai ilmu klinikal yang padat mengenai masalah metabolik termasuk masalah dalaman manusia.

Saya juga berbesar hati berkongsi ilmu yang diperoleh melalui rancangan televisyen seperti Majalah 3, Bincang Petang, Wanita Hari Ini, Agro Jurnal, Nasi Lemak kopi O, Medik TV, Selamat Pagi Malaysia dan banyak lagi.

Harapan besar agar usaha saya ini dapat menghasilkan lapisan masyarakat yang lebih peka dan berinformatif mengenai penjagaan kesihatan.

“Tiap-tiap penyakit itu ada ubatnya. Apabila sesuai ubat itu terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah ia dengan izin Allah”

"Saya Telah Menemui Rahsia Untuk Membantu Masalah Ini"

Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri (MD VUB Brussels, Belgium)

Formulasi Ini Membantu Anda Bagaimana Nak Atasi Sembelit, Lawas dan Detoks Dengan Selamat & Berkesan

Saya telah menjumpai bahan-bahan nutrisi dari bahan semulajadi yang boleh atasi sembelit sekaligus mengelakkan buasir dengan lebih efektif dan cepat 😱😱😱

Dan nutrisi ini sering dikaji dalam kajian-kajian sains dunia kerana kebaikannya dalam membantu masalah melegakan sistem penghadaman anda dengan selamat.

Saya dan tim saya telah membantu hampir 122,397 individu untuk bebas dari masalah sembelit!

"I dah tak sembelit, sekarang tiap hari mesti membuang. Buasir kurang, makin mengecut dan tak pedih lagi. Dulu sakitnya Allah je tahu. Kadang-kadang nak makan pun takut-takut risau nak membuang sakit." - Amalina Zainol

"Dulu rasa tak best sangat, stres, sakit kepala dan perut buncit. Makan banyak tapi tak membuang. Alhamdulillah, sekarang membuang dengan normal. Takde sakit macam dulu." - Izral

"Sekarang buang lancar je. Akak ambil sebelum makan malam, subuh esok confirm membuang. Perut makin selesa dan tak berangin. Yang best berat turun 2kg, rasa macam tak percaya pulak." - Suyati Salleh

Pengambilan makanan berserat tinggi seperti sayur dan buahan adalah salah satu cara mengatasi sembelit secara semulajadi.

Namun, 95% rakyat Malaysia tak makan sayur dan buah dengan cukup.

Ini menjadikan masalah sembelit tak asing lagi. Ini solusinya.

4 Bahan Semulajadi Ini Boleh Membantu Atasi Sembelit, Memberi Kesan Lawas dan Detoks Secara Semulajadi

Multifiber Blend

Ia terdiri dari 5 bahan terbaik dunia iaitu Plantago ovata, Avena sativa, Pyrus malus, Spirulina platensis dan Agropyron cristatum.

Campuran bahan ini terbukti berkesan untuk menyokong pembersihan dan detoks dari usus, darah dan buah pinggang. Bahan bersifat alkali ini mengandungi serat larut dan serat tidak larut.

Gabungan Plantago ovata dan Agropyron cristatum iaitu sejenis serat larut didapati bertindak sebagai span dan mengembang secara lembut 20 kali ganda memenuhi ruang usus.

Ia bergerak perlahan-lahan melalui pergerakan usus (peristalsis) untuk menyerap

  • toksin
  • logam berat
  • kolesterol
  • gula

Ini sekaligus meringankan tugas hati untuk membersihkan darah. Avena sativa juga dikenali sebagai serat tidak larut yang membentuk seperti penyapu, membersihkan setiap inci dinding usus.

Aloevera Memelihara Kesihatan Usus

Ia telah digunakan sejak zaman berzaman untuk memelihara kesihatan usus. Khasiatnya juga termasuklah :

  • Membantu penghadaman dan melawaskan
  • Melancarkan aliran darah dan limfa
  • Melegakan masalah ulser dan buasir

Prebiotik, Baja Bakteria Baik

Saya juga tambahkan prebiotik (baja kepada probiotik/bakteria baik) dalam nutrisi ini. Bakteria baik ini perlu seimbang dalam usus untuk mengekalkan kesihatan usus.

Sistem penghadaman yang sihat amat penting kerana 80% sistem imun terletak pada usus kita dan ia adalah barisan pertahanan utama untuk elak jangkitan.

Mungkin ramai yang tertanya-tanya mengapa tidak menggunakan probiotik dalam nutrisi ini?

Tak dinafikan probiotik sangat baik untuk kesihatan. Namun, kebanyakan probiotik sukar diuruskan. Ia memerlukan suhu yang sejuk dan cara pengendalian agak rumit. Ramai yang tersasar dengan produk probiotik di pasaran, kerana probiotik tidak tahan di suhu tertentu dan mati ketika proses pengendaliannya.

Jadi, saya fikirkan prebiotik adalah pilihan terbaik. Pengambilan prebiotik sudah tentu dapat meningkatkan bilangan probiotik di dalam usus sekaligus menyihatkan usus dan sistem imun badan.

Kebaikan Teh Hijau

Saya pasti ramai yang pernah mendengar khasiat teh hijau. Bukan hanya tinggi antioksidan, ia juga sering dikaitkan dengan kurus.

Apa sebenarnya khasiat teh hijau ni? Saya terangkan secara ringkas.

Bahan aktif di dalam teh hijau membantu,

  • Tingkatkan pembakaran lemak sebanyak 17% ketika bersenam
  • Tingkatkan metabolisma badan sebanyak 3-4%
  • Galakkan pembakaran lemak viseral di dalam rongga perut (abdomen)

Jadi tak hairanlah, ramai yang kurus selepas mengamalkan bahan ini.

Tak perlu risau dah. Kini anda boleh dapat solusi yang berkesan...

Saya ingin membantu anda mendapatkan manfaat dari keempat-empat nutrisi yang saya sebutkan tadi.

TAPI

Anda mungkin sukar mendapatkan semua nutrisi ini kerana tidak mudah untuk mendapatkan keempat-empat bahan ini dalam satu masa. Lagipun sudah tentu, harganya agak mahal dan boleh mencecah ratusan ringgit.

Cuba bayangkan indahnya hari-hari anda bila perut selesa, lawas dan tak berangin lagi. Sudah tentu badan jadi lebih ringan dan bertenaga! 

Saya ingin memudahkan anda semua untuk menikmati kesemua nutrisi ini dengan mudah supaya semua masalah dalaman yang dialami anda semua dapat diselesaikan sekaligus memberikan anda kehidupan yang lebih bahagia.

Bukan hanya mudah, TAPI JUGA MURAH.

Saya nak bantu anda menikmati keempat-empat dengan harga yang tak masuk akal.

Nak ke nak?

Saya percaya dengan kos minima ini, bukan sahaja anda mampu melegakan masalah yang sering anda alami malah kesihatan akan bertambah-tambah baik.

MEMPERKENALKAN

Nutrelle Extra ialah minuman multifiber lazat dengan gabungan Multifiber Blend, Prebiotik FOS, Ekstrak Teh Hijau dan Aloevera.

Banyak Kajian Yang Telah Membuktikan Bahan Di Dalam Nutrelle Extra Mampu Melegakan Sembelit, Membantu Detoks & Sistem Pencernaan, Melawaskan dan Memberi Kesan Perlangsingan.

Masih Tak Percaya NUTRELLE ni BERKESAN?

Lihat apa kata mereka yang sudah berjaya bersama Nutrelle…

(Klik gambar untuk lihat dengan lebih jelas.)

Ada Yang Berjaya Kurus Dengan Nutrelle.

Solusi Sembelit Kini Bukan Sekadar Mimpi

Jaminan Keberkesanan 100% Atau Wang Anda Dikembalikan!.

Dengan setiap pembelian Nutrelle, kami sertakan sekali dengan jaminan keberkesanan 100% atau wang anda dikembalikan.

Jika setelah anda mengamalkan Nutrelle serta mengamalkan penjagaan gaya hidup yang sihat, minum air yang cukup, mengambil sayur-sayuran seperti yang disarankan dan anda mendapati segala-galanya tidak mendatangkan faedah dan manfaat kepada anda dalam membantu masalah detoksifikasi dan sembelit anda, kami akan pulangkan wang anda.

PENAFIAN: Nutrelle merupakan suplemen bagi menyokong penjagaan gaya hidup sihat individu. Ia mungkin menunjukkan kesan dan tempoh yang berbeza mengikut keserasian individu tersebut.